"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Tuesday, July 14, 2009

RAGUT-risaunya


Pagi Isnin, 13 Julai seorang jiran kami, Doktor Klinik Pergigian Daerah diragut oleh 2 orang yang tidak dikenali di hadapan rumahnya. Peristiwa ini berlaku ketika mangsa pulang dari bank mengeluarkan sejumlah wang yang banyak untuk ditukarkan ke bank lain. Mangsa pulang sebentar dan ketika ingin memasuki pagar rumahnya, dengan pantas beliau diragut dengan membawa kesemua wang yang dikeluarkan sebentar tadi.
Walaupun mangsa menjerit meminta bantuan tetapi dengan sekelip mata sahaja peragut hilang dari pandangan mata dan jiran tidak dapat mengekori mereka. Apa yang menjadi kehairanan ialah bagaimana peragut tersebut boleh mengetahui wang sebanyak itu dikeluarkan oleh mangsa. Suatu persoalan yang menjadi tanda tanya ramai orang, adakah peragut mendapat maklumat dari dalam??? Wallahhu'alam, kita serahkan kepada pihak yang bertanggungjawab untuk menyiasatnya.
Dimanakah tempat yang selamat untuk semua rakyat? Kepada siapa rakyat boleh percaya dan mengharap? Kerisauan penduduk semakin menjadi. Seharusnya jawatankuasa dan penduduk berbincanglah bagaimana untuk mengatasi permasalahan ini untuk membantu pihak berkuasa.

0 comments:

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP