"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Monday, July 13, 2009

Menang Cabutan Bertuah

Sampai je sekolah, jumpa kawan-kawan ucap "TAHNIAH". "Tahniah apa?", bertanya balas dengan rasa penuh debaran. Bermacam-macam terfikir dalam kepala, dapat apa lagi? Dapat durian runtuh ke, memang musim durian pun, tiap hari ada saja yang pelawa durian, cuma diri ni je yang 'berpantang', makan ala kadar je. Bukan apa, umur lingkungan sekarang kena berhati-hati, mengelak sebelum kena, cegah lebih baik dari mengubati. Ramai kawan-kawan yang dah kena kencing manis. Kalau dah kena makan apa pun susah sebab teringat kita makan sekadar untuk hidup, bukan hidup untuk makan.

Ops, berbalik kepada tahniah tadi, sesampai di meja rupanya terletak elok surat jemputan ke Majlis Mesra Rakyat Bersama PM... Ohh, betapa malangnya nombor bertuah hari ini, program tersebut akan diadakan pada petang ini jam 3 petang di Dewan Wawasan Kubang Pasu. Dan ada juga rakan-rakan yang berkata "Hai, tak cukup tarbiyyah lagi la tu..." "He he" Kami sekadar boleh tersenyum sahaja...Kami akan ke sana bersama PK-PK, GK-GK dan beberapa rakan lain yang bertuah nasib malangnya...Untuk berita selanjutnya liputan pada malam ini, InsyaAllah.

Esok, InsyaAllah jika bertuah, tidak ada masalah, tidak hujan kami akan bersantai di dusun Cikgu Aswadi beramai-ramai dan bersarapan di sana. Dah siap atur, ada yang ditugaskan bawa pulut santan, sambal, ikan bilis goreng, ayam goreng, timun, dan lain-lain lagi. Diri ini ditugaskan membawa nasi dan air teh saja... Sekali sekala nak bersantai beramai-ramai... Jom, jumpa di sana, Dusun Hosba... Janganla hujan... sekarang musim hujan...

0 comments:

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP