"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Wednesday, December 2, 2009

Cuti bersama anak-anak...

Minggu 1 di Terengganu, musim tengkujuh... bawa anak-anak bersama 3 buah bas rombongan SRIDA lawatan sekitar Terengganu dan Kelantan... Mana-mana sekolah nak buat lawatan pun boleh, penginapan boleh diatur di UMT(cuti semester je tau)... rombongan SRIDA free je penginapan... Lepas tu uruskan kemasukan anak ke MTS Kelantan.
Minggu 2 beraya di Perak dan Kedah... korban... korban... makan daging... makan daging... pening... rehat... suami ke Sabah.
proses menumbangkan lembu oleh kariah surau di kg
proses memujuk lembu di surau taman..
hai cek abang, tak takut kena tanduk ke...

Hujung minggu nak bawa anak ujian & temuduga MTS Kelantan. Mudah-mudahan berjaya, insyaAllah... macam abangnya... yang penting usaha, doa... tawakkal....
Doakan ya...

8 comments:

insan pendidik December 2, 2009 at 5:18 PM  

salam,

seronok yea dapat bercuti merata tempat. Inilah baru dinamakan cuti2 Malaysia.hehe

ckg rash December 2, 2009 at 9:05 PM  

Wa'alaikumussalam,

ya, alhamdulillah, dapatla menikmati hikmah hijrah...
tapi sekadar cuti2 Malaysia je la bkn cuti2 Dunia...

a kl citizen December 2, 2009 at 9:30 PM  

assalammualaikum

ameen untuk doa tersebut

ckg rash December 3, 2009 at 3:18 AM  

Wa'alikumussalam,

Tk a kl citizen kerana turut mengamiinkan...

Cikgu Norhaliza December 3, 2009 at 9:36 PM  

Salam cikgu, alhamdulillah... dah cuti-cuti malaysia, saya baru shj tamat menghadiri kursus tgh tadi. Rehat dulu.... ingat minggu depan nak ke Pulau Langkawi... jalan-jalan cari makan.

Putra Al-Maliki December 5, 2009 at 12:37 AM  

cuti2 malaysia.. visit malaysia means visit asia.. =)

psst: Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

ckg rash December 6, 2009 at 9:26 AM  

Wa'alaikumussalam,
Ckg Norhaliza, pd anak2 best bercuti tp pd ibunya letih... rasa tak ckp & tak puas selagi tak balik kg sendiri... slamat bercuti...

ckg rash December 6, 2009 at 9:29 AM  

Salam ziarah jua buat Putra Al-Maliki... jom sama-sama xchange & komen...

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP