"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Thursday, December 10, 2009

Hidup sederhana...

Cuti ini kami meneruskan kehidupan dalam keadaan sederhana sahaja di tempat orang... masak guna peralatan apa yang ada saja... satu periuk, satu kuali... makan ala kadar. Nak layari dunia maya pun susah... guna berokband jap ok... jap putus... ikut rezeki (ni kira ada rezeki sikit la ni)...

Ini fasa penantian so perlukan banyak kesabaran... Tak tau nak buat ape di tempat orang... kalau di rumah sendiri tu sampai tak cukup 24 jam Allah bagi masa. Sahabat-sahabat lama pun dah jumpa, nak ganggu selalu diaorang pun nak kerja. Pandang sana pandang sini... buat pe lagi... projek belakang dan depan rumah je la... semak... bimbang juga... nak cari ular sawa pun tak boleh jumpa...
'testing berokband'

5 comments:

a kl citizen December 11, 2009 at 3:32 PM  

assalammualaikum

memang mati kutu kalau di kawasan orang...kan

orang muo December 18, 2009 at 12:14 PM  

Selamat Tahun Baru 1431Hijriah. Semoga kita mampu menempuhinya dengan penuh kesyukuran

Werdah December 30, 2009 at 7:51 AM  

Salam rash-wangi,

Selamat mulakan kehidupan gurumu.. mudah2an ceria selalu.

hazeleyed lady December 30, 2009 at 6:54 PM  

Ass-Salam cikgu
Kta sama cikgu...selamat berkenalan

ckg rash January 6, 2010 at 4:21 PM  

Wa'alaikumussalam wbt,
Salam Hijrah dan Tahun Baru untuk semua...

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP