"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Tuesday, September 29, 2009

Bapa Borek Anak Rintik

La, ada juga yang mengikut... yang ini bukan bapa borek anak rintik tapi ibu borek anak rintik. Masa kecik-kecik dulu, main pondok-pondok atas pokok, makan, baca buku, buat kerja sekolah pun atas pokok...

Di atas pokok manggis, terkejut ada makhluk yang panggil & snap
Terjumpa gambar ni, bila masa pulak si kecik ni panjat pokok?
Dah terlanjur cerita pasal pokok, ni sedikit info pengalaman panjat pokok. Di antara dahan pokok yang kuat adalah pokok manggis, sampai pucuk atas sekali pun tak pe, badan yang berat pun boleh tahan . Tak percaya cubala tapi kalau jatuh jangan salahkan kami... he he, tapi badan yang berat jangan panjat pokok rambutan, dahannya rapuh, kalau pandai ringankan badan bolehla cuba panjat pokok rambutan tu...

4 comments:

shaniza October 2, 2009 at 6:14 PM  

Salam..
Wow! hebat memanjat..teringat zaman kanak-kanak dulu. Dulu saya selalu panjat pokok jambu batu sampai ke hujung cari jambu masak. Sekarang ni nak cari pokok jambu batu pun dah tak banyak..

abu muaz October 2, 2009 at 7:53 PM  

Salam. Paling saya takut bila panjat pokok diserang oleh kerengga. Tak tahan sangat gigitannya. Jadi merah merah tempat gigitannya. Alahan betul

Rahsidah Arbain October 2, 2009 at 8:43 PM  

Wa'alaikumussalam,
Shaniza, tk krn sudi singgah teratak & tinggalkan komen.
Hebatnya, pokok jambu sampai ke hujung... licin dahannya tu, kaki kena pandai cengkam dahan..

Rahsidah Arbain October 2, 2009 at 8:47 PM  

Wa'alaikumussalam,
Abu Muaz, tk krn sudi singgah teratak & tinggalkan komen.
Kami pun takut dgn kerengga... kami berani pada pokok yang takde kerengga je...

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP