"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Friday, November 12, 2010

Hari ini...

Bersarapan dengan nasi kerabu... nasinya kuning je bukan warna biru macam selalu sebab bunga biru belum tanam lagi..
nasi kerabu simple je dgn ulam pilihan sendiri + ikan terubuk sarawak
(tengok tu... sibuk je 3 tangan tu)

Lepas tu ke pasar cari tulang, Fawwaz nak makan bee hun sup... macam orang mengidam dari petang semalam balik dari sekolah dah nak makan...
Sampai pasar.. tak de rezeki, dah habis... terpaksa cari tempat lain... pun dah habis...

Lastly, alhamdulillah ada pakcik perihatin tu kata.. kalau anak nak makan, sikit tu ada la... hurgh lega rasanya...

Dah membeli, dengar kuliah... lepas tu ke dapur nak buat sup....Tengah masak, baru letak periuk atas dapur, Fawwaz dah cari... "sabar ye, tengah masak ni"
Teringat kisah di zaman sahabat bagaimana seorang ibu yang tiada makanan sedang memasak batu untuk menenangkan anak-anaknya yang sedang kelaparan... Kita ni, alhamdulillah, walaupun lambat masak tapi masih boleh merebus tulang bukan merebus batu... sebenarnya tadi baru je makan nasi.... banyak rezeki kita... tu pun masih tak cukup cukup...

2 comments:

Abd Razak November 12, 2010 at 1:39 PM  

Salam...

Moga cikgu sihat hendaknya...

Ermmm...ikan terubuk memang laris di sini, semua yang datang berkunjung ke Kuching pasti tak ketinggalan utk membelinya..

Bee Hun sup kegemaran saya juga..:)

ckg rash November 19, 2010 at 3:50 PM  

wa'alaikumussalam,
Tkasih dgn doa ust AR...

Alhamdulillah... sedap terubuk tu...
ye ke... Fawwaz suka menghirup sup...

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP