"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Friday, May 28, 2010

Lagak 3 kembar...

Lagak 3 pasang kembar tak seibu tak sebapa....


Pasangan 1

leka bermain...

main apa saja,,,

Pasangan ke-2
leka meneroka...
Pasangan ke-3
khusyuk berbincang...
serius nampak... projek juta juta ke masalah ummah??? entahla...
pantang nampak kamera... macam-macam gaya...
ini antaranya...
3 pasangan ni... pantang bertemu... leka... lupa mak ayah...
mana la mak ayah mereka ni ya....

14 comments:

Abd Razak May 28, 2010 at 6:22 AM  

Salam...

Gambar maknya di mana..?? :)

ckg rash May 28, 2010 at 10:46 AM  

Wa'alaikumussalam,

mak...
kan selalu berkorban apa saja... aktviti mereka...
tidak dirakamkan bersama...
krn merancang untuk menggoncang dunia...

qaseh mas May 28, 2010 at 3:20 PM  

salam cikgu rash

comelnya anak2 ini...
anak2 penyejuk mata...

ckg rash May 28, 2010 at 4:17 PM  

Wa'alaikumussalam,

fitrah anak umpama kain putih, ibu bapa yg mencoraknya menjadi batik yg indah @ sbgnya... umpama tepung yg diuli, dibentuk oleh pembuatnya menjadi bulat.. panjang @ sbgnya...

Werdah May 28, 2010 at 5:45 PM  

Salam ckg Rash,

Pasangan kembar, anugerah Allah. Pasti seronok ada anak kembar kan. Perhatianpun lebih.

kakchik May 29, 2010 at 11:29 PM  

salam cikgu rash.

kakchik ingatkan kembar betul, hehe
tak baca tajuk betul2

ckg rash May 30, 2010 at 12:14 AM  

Wa'alaikumussalam,

betul tu kak. ada keturunan kembar tp tak dpt kembar. yg ini bkn kembar tp baik btl antara diaorg ni...

ckg rash May 30, 2010 at 12:16 AM  

Wa'alaikumussalam,

maafla kakchik... bkn niat utk menipu...

Aida Ali June 9, 2010 at 9:07 PM  

Salam ckg rash. Minat kat homestay tu. Bila-bila nanti saya contact ye

kembar tua,  June 11, 2010 at 1:00 PM  

Kembar tua tu bukan bincang masalah 'ummah', tapi bincang masalah 'umah' hok tak siap2 lagi.. La ni umah hangpa ja dah siap.. lena la tidoq hangpa noo..

Anonymous,  June 14, 2010 at 11:20 PM  

Hu..hu..hu.. Kembar menantu & cucu2 Tuan Guru Haji Arbain Hassan. Tapi Naqi & Fawwaz tak sama umur. Naqi baya Auni. Fawwaz baya Qari.

ckg rash June 17, 2010 at 9:40 AM  

Ye le kembar tua, 'umah' org tu banyok bebenor & nak buat jadi mahligai... smpai dok siap2... mcmana nak cepat dok... kita 'umah' pasang siap je...

ckg rash June 17, 2010 at 9:43 AM  

ye anonymous, 'bujur jer andikek'... 'chari e pulang kamber yg lain mun tahagek'...

ckg rash June 17, 2010 at 9:45 AM  

wa'alaikumussalam ckg aida,
t/kasih, sila & jemputlah...

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP