"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Monday, March 8, 2010

Kenali rakan-rakan baruku...

Seawal pagi jam 7.00 bacaan rakaman ayat-ayat suci Al-Quran akan berkumandang di SEMESTI. Jam 7.25 pagi pelajar kelas PREMIER akan berhimpun untuk berikrar, berzikir dan bacaan doa sebelum masuk ke kelas masing-masing, manakala bacaan doa keseluruhan sekolah akan dibaca dan diaminkan jam 7.40.


Maka bermulalah kelas sehingga jam 2.30 petang.

Kelihatan pelajar kelas PREMIER sedang berhimpun di Dataran Ilmu.
Seminggu sekali pelajar dan guru akan berhimpun di Dataran Ilmu untuk bacaan Yaasin. Di antara pelajar di dalam kelas. Ini pula semasa persiapan hari kejohanan SEMESTI ke-13.

14 comments:

qaseh masyitah March 8, 2010 at 2:43 PM  

Salam Cikgu Rash
Ceria nampak suasana di tempat baru
moga-moga cikgu seronok di sana.

naqi,  March 9, 2010 at 8:18 PM  

Nak jugak tengok rumah baru..lama dok tunggu tapi tak kluaq-kluaq gambar..

ckg rash March 12, 2010 at 3:30 PM  

wa'alaikumussalam,
Ya la qaseh masyitah, semua ceria tp diri ini shj sering terkenang yg lama.

ckg rash March 12, 2010 at 3:32 PM  

Sabar ya naqi sb kami sibuk mengemas & internet pun susah... kdg kala je dpt curi-curi waktu di skolah sblm balik rumah...

ZAZAS March 12, 2010 at 4:19 PM  

Tahniah!! Nampaknya cikgu rash benar2 bersiapsedia fizikal dan
mental di skolah baru..
Sy tumpang seronok.

Werdah March 14, 2010 at 1:27 PM  

Salam ckg Rash..

lama kak tak datang sini..

selamat mendapat kawan baru.. insyaAllah akan jadi kawan lama pula..

nanti datang ke blog kak ambil award ya.. thanks

Abd Razak March 23, 2010 at 3:41 PM  

Salam...

Rasanya sudah sesuai di sekolah baru ya!

Mudah-mudahan dipermudahkan segala urusan

sunsnake@budakbalun March 25, 2010 at 11:54 PM  

Salam ibu.. leh link kan blog anak ini?

http://budakbalun.blogspot.com

ana pun di Bukit Sentosa jugeeee..

ckg rash March 26, 2010 at 3:34 PM  

Tkasih Zazas,
Moga begitulah hendaknya

ckg rash March 26, 2010 at 3:36 PM  

Ckg Aida,
Cuti kami dipenuhi dgn mengemas rumah je...

ckg rash March 26, 2010 at 3:38 PM  

Wa'alaikumussalam kak Werdah,

Tkasih, nanti kita gi ambil award tu. Maaf lambat sebab lama tak boleh online sb proses perpindahan ni...

ckg rash March 26, 2010 at 3:40 PM  

Wa'alaikumussalam,

Ya Abd Razak... mudah-mudahan begitulah hendaknya walaupun prosesnya agak sukar dilalui...

ckg rash March 26, 2010 at 3:41 PM  

Wa'alaikumussalam,
InsyaAllah ibu akan link kan blog sunsnake@budakbalun

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP