"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Wednesday, February 10, 2010

Tak kenal maka tak cinta...

Tak kenal maka tak cinta,
dah kenal baru cuba nak bercinta,
inilah masa untuk kami menyesuaikan diri dengan yang baru...
rasa kekok sudah semestinya ada pada diri kami,
pelbagai cerita nanti kami kongsi bersama...
nak berblog selalu agak terhad dek kerana broadband di rumah sewa tak ok, alhamdulillah boleh curi-curi masa online di sekolah, pada masa terluang je..

Sekarang kami dalam proses mencari tempat berteduh yang agak sesuai dengan barang-barang antik lama kami yang belum di bawa dari rumah lama. Tanah, rumah dan sewa di sini agak hebat juga, bawah sikit je dari KL, tu yang memeningkan kepala kami. Pantang jumpa ada orang kata tanah, rumah untuk dijual atau di sewa... kami terkam macam kucing lapar tapi kecut perut untuk membahamnya...mahal-mahal belaka...

di sinilah kubaru mengenali anak didik baru...

ini pula tempat nasriyah menimba ilmu... ini adalah hari persekolahan pertamanya di sana

gambar tadika Fawwaz lupa nak ambik, lepas ni ya kita tengok tadika Fawwaz pula.

14 comments:

Aida Ali February 12, 2010 at 6:16 PM  

Dah kenal dan cinta, berjuanglah sepenuh hati. Insya Allah kebahagiaan akan datang menhyusul.

a kl citizen February 15, 2010 at 2:04 PM  

selamat ,enyesuaikan diri di tempat baru

Diza February 15, 2010 at 10:01 PM  

selamat berjuang di tempat baru!

ANAK PAK UTUH February 20, 2010 at 12:02 PM  

kena lah belajar bahasa sebut... t ganu kite

ckg rash February 22, 2010 at 2:47 PM  

InsyaAllah, didoakan begitulah hendaknya ckg... nampak gaya banyak juga cabaran di depan tu...

ckg rash February 22, 2010 at 2:53 PM  

Ya la tu anak pak utuh, semuanya tension, kena belajar macam-macam untuk menyesuaikan diri bila ke tempat org ni.

qaseh um masyitah February 24, 2010 at 12:45 PM  

salam kak
alhamdulillah,dapat juga akak bersama suami dan keluarga setelah PJJ sebelum ni.tntg rumah sewa,saya ada dengar juga kawan cerita ttg harganya.tapi tak pasti,sebab saya tak pernah tinggal di sana..Moga2 akak dapat rumah yang tenang tuk beribadah.amin.

ckg rash March 2, 2010 at 1:34 PM  

Wa'alaikumussalam um masyitah,
Tk dgn doa, amiin...
Bila berkunjung ke sini jemputlah ke teratak kami.

abu muaz March 3, 2010 at 12:19 AM  

salam. selamat datang ke negeri terengganu....

ZAZAS March 3, 2010 at 12:52 PM  

slmt bertugas di tempat baru, mana2 pun sama saja demi tugas mendidik anak bangsa!!

ckg rash March 8, 2010 at 2:09 PM  

Wa'alaikumussalam,
Tk abu muaz... banyak perkara yang kami pelajari di sini. Jauh perjalanan luas pandangan, banyak pengalaman, penuh keinsafan...

ckg rash March 8, 2010 at 2:16 PM  

Tk,
ya, betul tu ZAZAS... banyak dugaan untuk mendidik anak bangsa di zaman ini...

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP