"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Monday, November 2, 2009

Dahsyat kuasaMu....

Pagi tadi menziarahi keluarga anak pelajar yang menjadi mangsa kebakaran. Tiada yang dapat diungkapkan hanya... Tiada kuasa yang lebih dahsyat dari kuasaMu ya Allah... segalanya musnah jika Engkau kehendaki, tidak kira engkau besikah, engkau kacakah, engkau tahan karatkah... atau sebagainya...
tong gas yang membuncit... mungkin bakal meletup jika bomba lambat tiba dek kerana panasnya api...
Mengapa diri ini dan masih ramai lagi yang rasa tidak takut dengan kuasa Allah, masih lagi leka dengan dosa-dosa... yang memang telah dijanjikan Allah api Neraka balasan pada yang engkar... ini baru api dunia belum lagi api Allah yang DAHSYAT itu beratus ribu kali ganda dari api dunia... wal'ayazubillah himinzalik...

3 comments:

abu muaz November 2, 2009 at 1:08 PM  

Salam cikgu. Pelajar ni akan ambil spm ke cikgu? Sabarlah atas bencana yang menimpa. Dari Allah kita datang dan kepadanya jua kita akan kembali.

ckg rash November 2, 2009 at 7:40 PM  

Wa'alaikumussalam,
Alhamdulillah pelajar ini bukan bakal ambil SPM cuma nak periksa akhir tahun tapi buku habis terbakar. Dugaan pada hambaNya yang sabar dan tabah... ada hikmah di sebaliknya.

ummu November 23, 2009 at 4:23 PM  

assalamualaikum
MasyaAllah,simpati dengan nasib keluarga pelajar ini..sekarang emreka tinggal di mana?

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP