"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Monday, December 1, 2008

Terima yang baru jumpa yang lama






Hari ini, pagi mengawas SPM, pukul 1.00 singgah di sekolah, Pengetua baru bersama rombongannya tiba dan disambut oleh pihak pentadbiran sekolah dan beberapa guru lain sahaja, tak semua hadir kerana sekolah masih bercuti. Masing-masing yang lain tak sabar menunggu minggu terakhir cuti untuk mendengar visi dan misi Pengetua baru pula. Pn Latifah dari SMK Changlun ke SMKPN, En Rahim(SMK T Pauh) ke SMKC, En Zarawi (KBB) ke SMK Mgt Dewa. Lain-lain kurang pasti dari mana dan ke mana.

Pukul 3-5 petang ada temujanji bersama sahabat, balik sampai ke rumah pukul 6 dan kawan lama call nak singgah rumah untuk beberapa minit sahaja sekadar dapat bersua muka kerana ada urusan lain. Hampir 20 tahun baru hari ini boleh berjumpa, dengan hanya lebih kurang 15 minit sahaja kerana mereka sekeluarga dah nak sampai ( lbh kurang 8 km je lagi nak sampai rumah) maka terpaksalah masak "mee kuah bodoh" je... Seronoknya hari ni...siapa sangka pukul 1.30 terima Pengetua baru dan 6.30 petang jumpa kawan lama.

0 comments:

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP