"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Friday, October 15, 2010

Demam periksa...

Baru lega sikit... anak dah habis peksa...
nak sambung peksa akhir tahun & spm pulak lepas ni ...
Fawwaz pulak asyik nak kek birthday... ibu dah la ada angin malas sikit sekarang ni... Singgah kedai beli je kek strawberry... seronok betul dia, sampai nak habis sebiji kek tu dimakannya...

Ibu cuma masak wajik rose je... orang sini panggil pulut manis...
Di sini tak jumpa gula melaka, yang ada gula nisan. So, gunala rose je...
Bukan tak boleh guna gula nisan tapi tak puas sb tak jadi perang macam gula melaka, coklat sikit-sikit je...
Boleh la bawa kat kawan-kawan kerja 2 bekas...



4 comments:

Abd Razak October 15, 2010 at 2:46 PM  

Salam cikgu...

Moga cikgu sentiasa dalam rahmat~Nya..

Ermm...suka saya tengok kek tu dan wajik tu kegemaran saya..:)

Cikgu Ma October 18, 2010 at 2:00 PM  

salam Cikgu Rash
sempat lagi akak buat wajik...
betul lah kak kalau tak letak gula melaka, rasa tak best pulak kan..

ckg rash October 30, 2010 at 10:24 AM  

Wa'alaikumussalam,
Tkasih AR atas doa...
Ye ke, nanti ckg berikan resepinya..

ckg rash October 30, 2010 at 10:26 AM  

Wa'alaikumussalam,

Alhamdulillah ckg Ma... sebab teringatkan cik abg tu suka juga wajik merah.. ganti gula merah yg tiada di sini...

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP