"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Wednesday, June 30, 2010

tugas ketua kampung...

Cuti baru ni ambil alih tugas ketua kampung kejap bersama anak-anak.... ronda kampung... manala tau kalau ada yg tak makan... tak de tempat tidur... he he... first time ronda... nak melihat sendiri keadaan sekeliling kampung...
pelbagai jenis rumah ada..
dalam proses pun banyak juga..
tempat jual kuih pun ada...
bestnya tempat rehat dia.. boleh tiru la...
ini pun ada...
masih banyak lagi kawasan yg belum dibangunkan... tapi harganya... jangan tanya... hebat... macam harga di KL..

ada juga yg tinggal...

5 comments:

penjejak maya June 30, 2010 at 11:19 AM  

salam,

nengok gambar tu teringatkan kat kg sendiri.. ada juga rumah besar yang biasanya orang pencen buat rumah sebesar rumah..

ckg rash June 30, 2010 at 5:21 PM  

wa'alaikumussalam,

betul tu pm... kami ronda sb teringatkan nak balik kg tapi tak boleh... so kami jalan sambil... banyak hikmahnya...

Abd Razak June 30, 2010 at 5:40 PM  

Salam..

Suasana kampong dah berubah..

ckg rash July 1, 2010 at 9:37 AM  

wa'alaikumussalam,

bentuk rumah yang banyak berubah....

abu muaz July 5, 2010 at 8:42 AM  

walaupun kampung tapi mereka tetap tahu perkembangan semasa dunia...orang kampung yang hebat.

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP