"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Wednesday, April 15, 2009

Program "EXPLORING SCIENCE"

Program "Exploring Science" dijalankan selama 2 hari di Makmal Fizik SMKPN iaitu pada hari ini dan esok. Program ini dijalankan adalah untuk menarik minat pelajar terhadap mata pelajaran Sains, Fizik, Kimia dan Biologi. Antara aktiviti yang diadakan ialah pameran statik sains, pameran eksperimen sains, kuiz sains dan tayangan video sains.


Pelbagai projek yang diusahakan sendiri oleh pelajar-pelajar tingkatan 4 dan 5 Avicenna yang menarik minat pelajar lain untuk mengetahui dan memahami dengan lebih mendalam tentang ilmu sains. Setiap pameran dan penerangan aktiviti sains akan disusuli dengan soalan kuiz dan saguhati diberikan kepada pelajar yang dapat menjawab dengan betul. Di antara aktiviti yang paling diminati oleh para pelajar ialah pertunjukan pelancaran roket.

Rata-rata pelajar yang ditemui rasa seronok dan minat terhadap pameran yang ditunjukkan. Menurut mereka, usaha ini harus diteruskan pada masa akan datang agar menjadi motivasi kepada pelajar supaya minat terhadap mata pelajaran sains dan dapat meningkatkan pemahaman pelajar terhadap apa yang dipelajari di dalam kelas. Tahniah kepada semua pelajar yang telah bertungkus lumus membina projek yang ditugaskan. Moga terus berjaya dengan cemerlang.


0 comments:

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP