"Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah kepada Allah, Tuhan sekelian alam"

Sehari sepotong ayat

"Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.. Wahai manusia! Sembahlah Tuhanmu yg telah menciptakan kamu & orang2 yg sebelum kamu, agar kamu bertakwa. Dialah yg menjadikn bumi sebagai hamparan bgmu & langit sbg atap & Dialah yg menurunkn air hujan dr langit lalu menghasilkn buah2an sbg rzki utkmu. Krn itu jgnlah kamu mengadakan prbandingan bg Allah, padahal kamu mengetahui."

(Al-Baqarah:21-22)

Terima kasih kerana sudi bersama diari ibu ini....

Saturday, February 28, 2009

Akhbar dalam pembelajaran (ADP)

Pagi tadi kami mengadakan Kursus/Bengkel Akhbar Dalam Pembelajaran (ADP), anjuran bersama SMK Pulau Nyior, PPD Kubang Pasu dan Berita Harian. Program diadakan di Pusat Ilmu Ishaqiah Pulau Pisang, Tunjang, Jitra. Peserta terdiri daripada semua guru SMKPN dan wakil dari 17 sekolah menengah sekitar Kubang Pasu.

Menurut pihak BH, telah lebih 10 tahun mereka tidak dapat memenuhi permohonan sekolah kerana kekurangan kakitangan dan kesibukan waktu untuk mengadakan Kursus/Bengkel. Pada kebiasaannya mereka hanya memberi kursus kepada bakal-bakal guru di IPT dan maktab-maktab sahaja. Tetapi Alhamdulillah, kali ini SMKPN telah bertuah kerana pihak Berita Harian dapat memenuhi permohonan untuk mengadakan Kursus/bengkel dengan sebahagian besar kos ditaja oleh pihak BH.

Beberapa objektif digariskan untuk memenuhi keperluan kursus dan kebanyakan guru rasa berpuas hati terhadap pendedahan yang diberikan untuk meningkatkan P&P guru. Rata-rata merasa seronok dan yang penting... kursus kena enjoy...jangan stress...walaupun sebenarnya ADP ini telah lama diperkenalkan yang dahulunya disebut Akhbar Dalam Darjah(ADD)...
gambar ni dari Mustaqim...

2 comments:

Anonymous,  March 1, 2009 at 11:36 PM  

salam cikgu...
gambar bengkel tu saya ada..
sbb sya amek gambar utk eduwebtv.
email sya noormus99@yahoo.com|017-5645759
mustaqim.

ckg rash March 3, 2009 at 9:40 AM  

Wa'alaikumusalam wbt,
Tk kerana singgah 'teratak' cikgu. Ya ke ada? Alhamdulillah, kalau tak keberatan, email la kat cikgu, arahsidah@yahoo.com.my. TK

~

Share |

Ingin menambah rezeki dgn Program Kebajikan? SILA KLIK

Mengaut Keuntungan Lumayan Daripada Tuisyen Secara Sambilan/Sepenuh Masa.

Blog Widget by LinkWithin

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP